Jawab e Shikwa - Allama Iqbal - Dil Se Jo Baat Nikalti Hai

آپ اشعار کاپی کرسکتے ہیں۔

Pak-Studies.com

دل  سے  جو   بات   نکلتی   ہے   اثر   رکھتی   ہے
پر    نہیں    طاقت     پرواز    مگر    رکھتی     ہے
قدسی الاصل   ہے   رفعت   پہ   نظر   رکھتی   ہے
خاک سے  اٹھتی  ہے  گردوں  پہ  گزر  رکھتی  ہے
عشق   تھا   فتنہ   گر  و   سرکش   و   چالاک   مرا
آسماں     چیر      گیا       نالۂ        بیباک       مرا

 

پیر  گردوں   نے   کہا  سن   کے  کہیں  ہے  کوئی
بولے    سیارے    سر    عرش    بریں   ہے  کوئی
چاند    کہتا    تھا    نہیں    اہل   زمیں    ہے   کوئی
کہکشاں   کہتی   تھی    پوشیدہ    یہیں   ہے   کوئی
کچھ  جو سمجھا مرے  شکوے کو  تو رضواں  سمجھا
مجھ  کو   جنت   سے   نکالا   ہوا   انساں    سمجھا

 

تھی فرشتوں  کو  بھی  حیرت  کہ  یہ  آواز  ہے  کیا
عرش  والوں  پہ   بھی  کھلتا  نہیں  یہ  راز  ہے  کیا
تا سر  عرش  بھی  انساں  کی   تگ  و  تاز  ہے  کیا
آ گئی   خاک   کی   چٹکی   کو   بھی  پرواز  ہے  کیا
غافل   آداب    سے    سکان    زمیں    کیسے    ہیں
شوخ  و   گستاخ  یہ   پستی   کے  مکیں   کیسے  ہیں

 

اس   قدر   شوخ   کہ  اللہ   سے   بھی   برہم   ہے
تھا   جو   مسجود    ملائک    یہ    وہی    آدم    ہے
عالم    کیف     ہے    دانائے    رموز     کم     ہے
ہاں   مگر   عجز   کے    اسرار   سے   نامحرم  ہے
ناز    ہے     طاقت     گفتار     پہ      انسانوں     کو
بات    کرنے    کا     سلیقہ     نہیں     نادانوں     کو

 

آئی     آواز     غم     انگیز     ہے     افسانہ      ترا
اشک  بیتاب   سے     لبریز     ہے     پیمانہ      ترا
آسماں     گیر       ہوا        نعرۂ      مستانہ       ترا
کس  قدر  شوخ   زباں   ہے    دل    دیوانہ      ترا
شکر شکوے  کو  کیا   حسن    ادا    سے    تو    نے
ہم سخن   کر   دیا   بندوں  کو  خدا   سے   تو   نے

 

ہم تو مائل  بہ   کرم   ہیں   کوئی   سائل   ہی   نہیں
راہ   دکھلائیں    کسے   رہرو    منزل    ہی    نہیں
تربیت    عام    تو   ہے    جوہر    قابل    ہی   نہیں
جس  سے  تعمیر  ہو  آدم  کی  یہ  وہ  گل  ہی  نہیں
کوئی   قابل    ہو   تو   ہم    شان   کئی   دیتے   ہیں
ڈھونڈنے   والوں   کو   دنیا   بھی   نئی  دیتے   ہیں

 

ہاتھ  بے  زور   ہیں   الحاد   سے   دل   خوگر   ہیں
امتی       باعث         رسوائی         پیغمبر        ہیں
بت  شکن  اٹھ  گئے   باقی   جو   رہے   بت   گر  ہیں
تھا     براہیم     پدر      اور      پسر      آزر      ہیں
بادہ    آشام     نئے     بادہ     نیا     خم    بھی    نئے
حرم   کعبہ    نیابت    بھی    نئے    تم    بھی    نئے

 

وہ   بھی   دن   تھے   کہ   یہی   مایۂ   رعنائی   تھا
نازش     موسم      گل      لالۂ      صحرائی      تھا
جو     مسلمان      تھا      اللہ     کا     سودائی     تھا
کبھی    محبوب      تمہارا     یہی     ہرجائی      تھا
کسی    یکجائی    سے    اب   عہد    غلامی   کر لو
ملت      احمد      مرسل       کو      مقامی     کر لو

 

کس  قدر   تم   پہ   گراں   صبح   کی   بیداری   ہے
ہم سے کب پیار  ہے  ہاں   نیند   تمہیں   پیاری   ہے
طبع    آزاد     پہ     قید     رمضاں     بھاری     ہے
تمہیں    کہہ      دو     یہی     آئین   وفاداری     ہے
قوم مذہب  سے  ہے  مذہب جو  نہیں  تم   بھی   نہیں
جذب   باہم   جو   نہیں    محفل    انجم    بھی    نہیں

 

جن   کو   آتا   نہیں   دنیا   میں   کوئی   فن   تم    ہو
نہیں   جس    قوم    کو    پروائے   نشیمن    تم    ہو
بجلیاں  جس میں   ہوں   آسودہ   وہ   خرمن   تم   ہو
بیچ  کھاتے  ہیں   جو   اسلاف   کے   مدفن   تم   ہو
ہو  نکو   نام   جو   قبروں   کی   تجارت   کر   کے
کیا  نہ   بیچوگے   جو   مل  جائیں  صنم  پتھر  کے

 

صفحۂ   دہر    سے    باطل    کو    مٹایا   کس   نے
نوع  انساں   کو   غلامی   سے   چھڑایا   کس   نے
میرے  کعبے   کو   جبینوں    سے   بسایا  کس  نے
میرے   قرآن   کو   سینوں   سے   لگایا   کس   نے
تھے  تو   آبا   وہ   تمہارے   ہی   مگر   تم  کیا   ہو
ہاتھ     پر     ہاتھ     دھرے     منتظر     فردا     ہو

 

کیا   کہا    بہر    مسلماں   ہے    فقط    وعدۂ    حور
شکوہ بے جا بھی  کرے  کوئی  تو  لازم  ہے  شعور
عدل  ہے    فاطر    ہستی    کا    ازل    سے   دستور
مسلم   آئیں   ہوا   کافر   تو   ملے   حور   و   قصور
تم   میں   حوروں   کا   کوئی  چاہنے  والا  ہی  نہیں
جلوۂ   طور    تو    موجود   ہے   موسیٰ   ہی    نہیں

 

منفعت   ایک   ہے  اس   قوم  کا  نقصان  بھی   ایک
ایک  ہی   سب  کا  نبی  دین  بھی  ایمان  بھی   ایک
حرم   پاک    بھی   اللہ    بھی    قرآن     بھی    ایک
کچھ  بڑی  بات  تھی  ہوتے  جو  مسلمان  بھی  ایک
فرقہ   بندی    ہے    کہیں    اور    کہیں   ذاتیں   ہیں
کیا   زمانے    میں    پنپنے    کی   یہی   باتیں   ہیں

 

کون      ہے     تارک       آئین     رسول      مختار
مصلحت وقت کی ہے کس   کے   عمل   کا   معیار
کس کی   آنکھوں   میں   سمایا   ہے   شعار   اغیار
ہو گئی  کس  کی  نگہ  طرز  سلف  سے  بے   زار
قلب  میں   سوز   نہیں   روح   میں   احساس   نہیں
کچھ    بھی   پیغام   محمد   کا   تمہیں   پاس    نہیں

 

جا کے  ہوتے  ہیں  مساجد  میں  صف  آرا  تو  غریب
زحمت   روزہ   جو   کرتے   ہیں  گوارا   تو   غریب
نام    لیتا    ہے    اگر    کوئی     ہمارا     تو   غریب
پردہ   رکھتا   ہے   اگر   کوئی   تمہارا    تو   غریب
امرا   نشۂ     دولت     میں    ہیں    غافل    ہم    سے
زندہ    ہے   ملت    بیضا    غربا    کے    دم     سے

 

واعظ    قوم     کی    وہ    پختہ    خیالی    نہ    رہی
برق   طبعی    نہ    رہی    شعلہ    مقالی    نہ    رہی
رہ    گئی    رسم     اذاں    روح    بلالی    نہ    رہی
فلسفہ    رہ      گیا      تلقین      غزالی      نہ     رہی
مسجدیں   مرثیہ   خواں  ہیں   کہ  نمازی   نہ    رہے
یعنی   وہ    صاحب    اوصاف    حجازی   نہ   رہے

 

شور   ہے    ہو    گئے    دنیا    سے   مسلماں   نابود
ہم یہ کہتے ہیں کہ  تھے   بھی   کہیں   مسلم   موجود
وضع  میں   تم   ہو   نصاریٰ   تو   تمدن   میں   ہنود
یہ مسلماں  ہیں   جنہیں   دیکھ   کے   شرمائیں   یہود
یوں تو سید بھی ہو  مرزا  بھی   ہو   افغان   بھی   ہو
تم   سبھی    کچھ    ہو   بتاؤ   تو   مسلمان   بھی   ہو

 

دم    تقریر    تھی     مسلم    کی    صداقت     بیباک
عدل   اس   کا   تھا   قوی  لوث  مراعات  سے  پاک
شجر   فطرت    مسلم     تھا    حیا     سے     نمناک
تھا شجاعت   میں   وہ   اک   ہستی   فوق   الادراک
خود      گدازی      نم      کیفیت     صہبایش      بود
خالی   از   خویش   شدن   صورت   مینا   یش   بود

 

ہر   مسلماں    رگ    باطل    کے   لیے   نشتر   تھا
اس   کے    آئینۂ    ہستی    میں    عمل    جوہر   تھا
جو   بھروسا    تھا    اسے    قوت    بازو    پر    تھا
ہے  تمہیں   موت   کا  ڈر  اس  کو  خدا  کا  ڈر   تھا
باپ   کا    علم    نہ    بیٹے    کو    اگر    ازبر    ہو
پھر    پسر      قابل     میراث     پدر     کیونکر   ہو

 

ہر    کوئی    مست    مئے   ذوق   تن   آسانی   ہے
تم    مسلماں     ہو     یہ     انداز     مسلمانی     ہے
حیدری    فقر    ہے    نے     دولت   عثمانی     ہے
تم  کو   اسلاف   سے    کیا   نسبت   روحانی    ہے
وہ  زمانے  میں   معزز    تھے     مسلماں     ہو کر
اور    تم     خوار    ہوئے    تارک    قرآں     ہو کر

 

تم  ہو  آپس  میں  غضب  ناک  وہ  آپس  میں   رحیم
تم  خطا  کار   و  خطا  بیں  وہ  خطا  پوش  و  کریم
چاہتے   سب   ہیں   کہ   ہوں   اوج   ثریا   پہ   مقیم
پہلے  ویسا    کوئی   پیدا   تو   کرے    قلب     سلیم
تخت  فغفور   بھی   ان   کا   تھا   سریر   کے   بھی
یوں ہی باتیں ہیں کہ  تم   میں  وہ  حمیت   ہے   بھی

 

خودکشی   شیوہ    تمہارا   وہ   غیور    و    خوددار
تم   اخوت    سے    گریزاں    وہ   اخوت   پہ   نثار
تم     ہو     گفتار      سراپا     وہ     سراپا     کردار
تم    ترستے    ہو   کلی    کو   وہ    گلستاں    بکنار
اب  تلک   یاد   ہے   قوموں   کو   حکایت   ان   کی
نقش   ہے   صفحۂ   ہستی    پہ    صداقت   ان    کی

 

مثل   انجم    افق    قوم    پہ    روشن    بھی   ہوئے
بت   ہندی   کی   محبت    میں  برہمن   بھی   ہوئے
شوق   پرواز    میں    مہجور   نشیمن   بھی   ہوئے
بے عمل تھے ہی جواں  دین  سے  بدظن  بھی  ہوئے
ان   کو   تہذیب    نے    ہر    بند    سے    آزاد   کیا
لا  کے   کعبے   سے   صنم   خانے   میں   آباد   کیا

 

قیس   زحمت   کش     تنہائی    صحرا    نہ     رہے
شہر   کی    کھائے    ہوا    بادیہ    پیما    نہ    رہے
وہ  تو   دیوانہ   ہے  بستی  میں  رہے  یا  نہ    رہے
یہ  ضروری   ہے   حجاب     رخ    لیلا  نہ    رہے
گلۂ    جور     نہ    ہو     شکوۂ     بیداد     نہ      ہو
عشق آزاد   ہے   کیوں   حسن   بھی   آزاد   نہ    ہو

 

عہد   نو    برق   ہے   آتش   زن   ہر   خرمن   ہے
ایمن اس سے  کوئی   صحرا    نہ    کوئی    گلشن   ہے
اس   نئی    آگ     کا     اقوام    کہن    ایندھن   ہے
ملت     ختم      رسل     شعلہ     بہ     پیراہن    ہے
آج    بھی     ہو     جو     براہیم     کا    ایماں    پیدا
آگ     کر     سکتی     ہے     انداز    گلستاں    پیدا

 

دیکھ   کر    رنگ     چمن   ہو   نہ   پریشاں   مالی
کوکب   غنچہ   سے   شاخیں   ہیں   چمکنے   والی
خس   و    خاشاک   سے   ہوتا  ہے   گلستاں   خالی
گل    بر    انداز   ہے    خون     شہدا    کی    لالی
رنگ   گردوں   کا   ذرا   دیکھ   تو    عنابی    ہے
یہ   نکلتے    ہوئے   سورج   کی   افق   تابی   ہے

 

امتیں   گلشن    ہستی   میں   ثمر   چیدہ   بھی   ہیں
اور محروم ثمر  بھی   ہیں   خزاں  دیدہ   بھی   ہیں
سیکڑوں نخل  ہیں   کاہیدہ   بھی   بالیدہ   بھی   ہیں
سیکڑوں بطن چمن میں   ابھی   پوشیدہ   بھی   ہیں
نخل     اسلام       نمونہ       ہے    برومندی     کا
پھل ہے یہ سیکڑوں صدیوں  کی   چمن   بندی   کا

 

پاک    ہے    گرد   وطن   سے   سر   داماں   تیرا
تو وہ یوسف ہے کہ ہر   مصر   ہے   کنعاں   تیرا
قافلہ   ہو    نہ    سکے    گا    کبھی   ویراں   تیرا
غیر   یک   بانگ   درا   کچھ   نہیں   ساماں   تیرا
نخل   شمع   استی   و   در   شعلہ   دو   ریشۂ   تو
عاقبت     سوز      بود      سایۂ       اندیشۂ       تو

 

تو نہ مٹ  جائے  گا  ایران  کے  مٹ  جانے  سے
نشۂ    مے    کو     تعلق     نہیں    پیمانے    سے
ہے   عیاں    یورش    تاتار   کے   افسانے   سے
پاسباں  مل   گئے   کعبے   کو  صنم  خانے  سے
کشتئ   حق   کا    زمانے   میں   سہارا   تو   ہے
عصر نو  رات  ہے   دھندلا  سا   ستارا   تو   ہے

 

ہے   جو     ہنگامہ     بپا    یورش    بلغاری    کا
غافلوں   کے     لیے    پیغام    ہے    بیداری    کا
تو سمجھتا  ہے   یہ  ساماں  ہے   دل   آزاری   کا
امتحاں   ہے    ترے    ایثار    کا    خودداری   کا
کیوں  ہراساں   ہے   صہیل    فرس    اعدا   سے
نور  حق   بجھ   نہ   سکے   گا  نفس  اعدا   سے

 

چشم   اقوام  سے   مخفی    ہے    حقیقت    تیری
ہے  ابھی   محفل   ہستی   کو   ضرورت   تیری
زندہ رکھتی   ہے   زمانے   کو   حرارت   تیری
کوکب    قسمت    امکاں    ہے    خلافت    تیری
وقت فرصت  ہے   کہاں   کام   ابھی   باقی   ہے
نور    توحید     کا    اتمام     ابھی    باقی    ہے

 

مثل  بو   قید   ہے  غنچے  میں  پریشاں  ہو  جا
رخت    بر   دوش    ہوائے   چمنستاں   ہو   جا
ہے  تنک   مایہ  تو  ذرے  سے  بیاباں  ہو   جا
نغمۂ    موج    ہے    ہنگامۂ    طوفاں    ہو   جا
قوت عشق  سے  ہر  پست   کو   بالا   کر   دے
دہر  میں   اسم   محمد   سے   اجالا   کر    دے

 

ہو نہ  یہ   پھول  تو  بلبل  کا  ترنم   بھی   نہ   ہو
چمن  دہر   میں   کلیوں   کا   تبسم   بھی  نہ   ہو
یہ نہ ساقی ہو تو پھر مے بھی نہ ہو خم  بھی  نہ  ہو
بزم  توحید  بھی  دنیا  میں  نہ  ہو  تم   بھی  نہ  ہو
خیمہ  افلاک   کا   استادہ   اسی   نام   سے    ہے
نبض  ہستی   تپش   آمادہ    اسی   نام   سے   ہے

 

دشت  میں   دامن   کہسار   میں   میدان  میں  ہے
بحر میں موج  کی  آغوش  میں  طوفان  میں  ہے
چین  کے   شہر   مراقش   کے   بیابان   میں  ہے
اور  پوشیدہ    مسلمان    کے    ایمان    میں   ہے
چشم   اقوام    یہ    نظارہ     ابد     تک    دیکھے
رفعت    شان    رفعنا     لک     ذکرک    دیکھے

 

مردم   چشم    زمیں    یعنی    وہ     کالی     دنیا
وہ     تمہارے     شہدا      پالنے     والی     دنیا
گرمی     مہر     کی     پروردہ     ہلالی     دنیا
عشق   والے   جسے   کہتے  ہیں   بلالی     دنیا
تپش اندوز ہے اس نام  سے   پارے   کی   طرح
غوطہ زن نور میں ہے آنکھ  کے  تارے  کی  طرح

 

عقل  ہے   تیری  سپر   عشق   ہے   شمشیر   تری
مرے    درویش    خلافت    ہے    جہانگیر    تری
ما   سوا   اللہ   کے  لیے  آگ  ہے    تکبیر     تری
تو   مسلماں    ہو   تو   تقدیر    ہے    تدبیر    تری
کی محمد سے  وفا   تو  نے   تو  ہم   تیرے     ہیں
یہ  جہاں   چیز  ہے  کیا  لوح  و  قلم   تیرے    ہیں

نظم

دل  سے  جو   بات   نکلتی   ہے   اثر   رکھتی   ہے
پر    نہیں    طاقت     پرواز    مگر    رکھتی     ہے
قدسی الاصل   ہے   رفعت   پہ   نظر   رکھتی   ہے
خاک سے  اٹھتی  ہے  گردوں  پہ  گزر  رکھتی  ہے
عشق   تھا   فتنہ   گر  و   سرکش   و   چالاک   مرا
آسماں     چیر      گیا       نالۂ        بیباک       مرا

 

پیر  گردوں   نے   کہا  سن   کے  کہیں  ہے  کوئی
بولے    سیارے    سر    عرش    بریں   ہے  کوئی
چاند    کہتا    تھا    نہیں    اہل   زمیں    ہے   کوئی
کہکشاں   کہتی   تھی    پوشیدہ    یہیں   ہے   کوئی
کچھ  جو سمجھا مرے  شکوے کو  تو رضواں  سمجھا
مجھ  کو   جنت   سے   نکالا   ہوا   انساں    سمجھا

 

تھی فرشتوں  کو  بھی  حیرت  کہ  یہ  آواز  ہے  کیا
عرش  والوں  پہ   بھی  کھلتا  نہیں  یہ  راز  ہے  کیا
تا سر  عرش  بھی  انساں  کی   تگ  و  تاز  ہے  کیا
آ گئی   خاک   کی   چٹکی   کو   بھی  پرواز  ہے  کیا
غافل   آداب    سے    سکان    زمیں    کیسے    ہیں
شوخ  و   گستاخ  یہ   پستی   کے  مکیں   کیسے  ہیں

 

اس   قدر   شوخ   کہ  اللہ   سے   بھی   برہم   ہے
تھا   جو   مسجود    ملائک    یہ    وہی    آدم    ہے
عالم    کیف     ہے    دانائے    رموز     کم     ہے
ہاں   مگر   عجز   کے    اسرار   سے   نامحرم  ہے
ناز    ہے     طاقت     گفتار     پہ      انسانوں     کو
بات    کرنے    کا     سلیقہ     نہیں     نادانوں     کو

 

آئی     آواز     غم     انگیز     ہے     افسانہ      ترا
اشک  بیتاب   سے     لبریز     ہے     پیمانہ      ترا
آسماں     گیر       ہوا        نعرۂ      مستانہ       ترا
کس  قدر  شوخ   زباں   ہے    دل    دیوانہ      ترا
شکر شکوے  کو  کیا   حسن    ادا    سے    تو    نے
ہم سخن   کر   دیا   بندوں  کو  خدا   سے   تو   نے

 

ہم تو مائل  بہ   کرم   ہیں   کوئی   سائل   ہی   نہیں
راہ   دکھلائیں    کسے   رہرو    منزل    ہی    نہیں
تربیت    عام    تو   ہے    جوہر    قابل    ہی   نہیں
جس  سے  تعمیر  ہو  آدم  کی  یہ  وہ  گل  ہی  نہیں
کوئی   قابل    ہو   تو   ہم    شان   کئی   دیتے   ہیں
ڈھونڈنے   والوں   کو   دنیا   بھی   نئی  دیتے   ہیں

 

ہاتھ  بے  زور   ہیں   الحاد   سے   دل   خوگر   ہیں
امتی       باعث         رسوائی         پیغمبر        ہیں
بت  شکن  اٹھ  گئے   باقی   جو   رہے   بت   گر  ہیں
تھا     براہیم     پدر      اور      پسر      آزر      ہیں
بادہ    آشام     نئے     بادہ     نیا     خم    بھی    نئے
حرم   کعبہ    نیابت    بھی    نئے    تم    بھی    نئے

 

وہ   بھی   دن   تھے   کہ   یہی   مایۂ   رعنائی   تھا
نازش     موسم      گل      لالۂ      صحرائی      تھا
جو     مسلمان      تھا      اللہ     کا     سودائی     تھا
کبھی    محبوب      تمہارا     یہی     ہرجائی      تھا
کسی    یکجائی    سے    اب   عہد    غلامی   کر لو
ملت      احمد      مرسل       کو      مقامی     کر لو

 

کس  قدر   تم   پہ   گراں   صبح   کی   بیداری   ہے
ہم سے کب پیار  ہے  ہاں   نیند   تمہیں   پیاری   ہے
طبع    آزاد     پہ     قید     رمضاں     بھاری     ہے
تمہیں    کہہ      دو     یہی     آئین   وفاداری     ہے
قوم مذہب  سے  ہے  مذہب جو  نہیں  تم   بھی   نہیں
جذب   باہم   جو   نہیں    محفل    انجم    بھی    نہیں

 

جن   کو   آتا   نہیں   دنیا   میں   کوئی   فن   تم    ہو
نہیں   جس    قوم    کو    پروائے   نشیمن    تم    ہو
بجلیاں  جس میں   ہوں   آسودہ   وہ   خرمن   تم   ہو
بیچ  کھاتے  ہیں   جو   اسلاف   کے   مدفن   تم   ہو
ہو  نکو   نام   جو   قبروں   کی   تجارت   کر   کے
کیا  نہ   بیچوگے   جو   مل  جائیں  صنم  پتھر  کے

 

صفحۂ   دہر    سے    باطل    کو    مٹایا   کس   نے
نوع  انساں   کو   غلامی   سے   چھڑایا   کس   نے
میرے  کعبے   کو   جبینوں    سے   بسایا  کس  نے
میرے   قرآن   کو   سینوں   سے   لگایا   کس   نے
تھے  تو   آبا   وہ   تمہارے   ہی   مگر   تم  کیا   ہو
ہاتھ     پر     ہاتھ     دھرے     منتظر     فردا     ہو

 

کیا   کہا    بہر    مسلماں   ہے    فقط    وعدۂ    حور
شکوہ بے جا بھی  کرے  کوئی  تو  لازم  ہے  شعور
عدل  ہے    فاطر    ہستی    کا    ازل    سے   دستور
مسلم   آئیں   ہوا   کافر   تو   ملے   حور   و   قصور
تم   میں   حوروں   کا   کوئی  چاہنے  والا  ہی  نہیں
جلوۂ   طور    تو    موجود   ہے   موسیٰ   ہی    نہیں

 

منفعت   ایک   ہے  اس   قوم  کا  نقصان  بھی   ایک
ایک  ہی   سب  کا  نبی  دین  بھی  ایمان  بھی   ایک
حرم   پاک    بھی   اللہ    بھی    قرآن     بھی    ایک
کچھ  بڑی  بات  تھی  ہوتے  جو  مسلمان  بھی  ایک
فرقہ   بندی    ہے    کہیں    اور    کہیں   ذاتیں   ہیں
کیا   زمانے    میں    پنپنے    کی   یہی   باتیں   ہیں

 

کون      ہے     تارک       آئین     رسول      مختار
مصلحت وقت کی ہے کس   کے   عمل   کا   معیار
کس کی   آنکھوں   میں   سمایا   ہے   شعار   اغیار
ہو گئی  کس  کی  نگہ  طرز  سلف  سے  بے   زار
قلب  میں   سوز   نہیں   روح   میں   احساس   نہیں
کچھ    بھی   پیغام   محمد   کا   تمہیں   پاس    نہیں

 

جا کے  ہوتے  ہیں  مساجد  میں  صف  آرا  تو  غریب
زحمت   روزہ   جو   کرتے   ہیں  گوارا   تو   غریب
نام    لیتا    ہے    اگر    کوئی     ہمارا     تو   غریب
پردہ   رکھتا   ہے   اگر   کوئی   تمہارا    تو   غریب
امرا   نشۂ     دولت     میں    ہیں    غافل    ہم    سے
زندہ    ہے   ملت    بیضا    غربا    کے    دم     سے

 

واعظ    قوم     کی    وہ    پختہ    خیالی    نہ    رہی
برق   طبعی    نہ    رہی    شعلہ    مقالی    نہ    رہی
رہ    گئی    رسم     اذاں    روح    بلالی    نہ    رہی
فلسفہ    رہ      گیا      تلقین      غزالی      نہ     رہی
مسجدیں   مرثیہ   خواں  ہیں   کہ  نمازی   نہ    رہے
یعنی   وہ    صاحب    اوصاف    حجازی   نہ   رہے

 

شور   ہے    ہو    گئے    دنیا    سے   مسلماں   نابود
ہم یہ کہتے ہیں کہ  تھے   بھی   کہیں   مسلم   موجود
وضع  میں   تم   ہو   نصاریٰ   تو   تمدن   میں   ہنود
یہ مسلماں  ہیں   جنہیں   دیکھ   کے   شرمائیں   یہود
یوں تو سید بھی ہو  مرزا  بھی   ہو   افغان   بھی   ہو
تم   سبھی    کچھ    ہو   بتاؤ   تو   مسلمان   بھی   ہو

 

دم    تقریر    تھی     مسلم    کی    صداقت     بیباک
عدل   اس   کا   تھا   قوی  لوث  مراعات  سے  پاک
شجر   فطرت    مسلم     تھا    حیا     سے     نمناک
تھا شجاعت   میں   وہ   اک   ہستی   فوق   الادراک
خود      گدازی      نم      کیفیت     صہبایش      بود
خالی   از   خویش   شدن   صورت   مینا   یش   بود

 

ہر   مسلماں    رگ    باطل    کے   لیے   نشتر   تھا
اس   کے    آئینۂ    ہستی    میں    عمل    جوہر   تھا
جو   بھروسا    تھا    اسے    قوت    بازو    پر    تھا
ہے  تمہیں   موت   کا  ڈر  اس  کو  خدا  کا  ڈر   تھا
باپ   کا    علم    نہ    بیٹے    کو    اگر    ازبر    ہو
پھر    پسر      قابل     میراث     پدر     کیونکر   ہو

 

ہر    کوئی    مست    مئے   ذوق   تن   آسانی   ہے
تم    مسلماں     ہو     یہ     انداز     مسلمانی     ہے
حیدری    فقر    ہے    نے     دولت   عثمانی     ہے
تم  کو   اسلاف   سے    کیا   نسبت   روحانی    ہے
وہ  زمانے  میں   معزز    تھے     مسلماں     ہو کر
اور    تم     خوار    ہوئے    تارک    قرآں     ہو کر

 

تم  ہو  آپس  میں  غضب  ناک  وہ  آپس  میں   رحیم
تم  خطا  کار   و  خطا  بیں  وہ  خطا  پوش  و  کریم
چاہتے   سب   ہیں   کہ   ہوں   اوج   ثریا   پہ   مقیم
پہلے  ویسا    کوئی   پیدا   تو   کرے    قلب     سلیم
تخت  فغفور   بھی   ان   کا   تھا   سریر   کے   بھی
یوں ہی باتیں ہیں کہ  تم   میں  وہ  حمیت   ہے   بھی

 

خودکشی   شیوہ    تمہارا   وہ   غیور    و    خوددار
تم   اخوت    سے    گریزاں    وہ   اخوت   پہ   نثار
تم     ہو     گفتار      سراپا     وہ     سراپا     کردار
تم    ترستے    ہو   کلی    کو   وہ    گلستاں    بکنار
اب  تلک   یاد   ہے   قوموں   کو   حکایت   ان   کی
نقش   ہے   صفحۂ   ہستی    پہ    صداقت   ان    کی

 

مثل   انجم    افق    قوم    پہ    روشن    بھی   ہوئے
بت   ہندی   کی   محبت    میں  برہمن   بھی   ہوئے
شوق   پرواز    میں    مہجور   نشیمن   بھی   ہوئے
بے عمل تھے ہی جواں  دین  سے  بدظن  بھی  ہوئے
ان   کو   تہذیب    نے    ہر    بند    سے    آزاد   کیا
لا  کے   کعبے   سے   صنم   خانے   میں   آباد   کیا

 

قیس   زحمت   کش     تنہائی    صحرا    نہ     رہے
شہر   کی    کھائے    ہوا    بادیہ    پیما    نہ    رہے
وہ  تو   دیوانہ   ہے  بستی  میں  رہے  یا  نہ    رہے
یہ  ضروری   ہے   حجاب     رخ    لیلا  نہ    رہے
گلۂ    جور     نہ    ہو     شکوۂ     بیداد     نہ      ہو
عشق آزاد   ہے   کیوں   حسن   بھی   آزاد   نہ    ہو

 

عہد   نو    برق   ہے   آتش   زن   ہر   خرمن   ہے
ایمن اس سے  کوئی   صحرا    نہ    کوئی    گلشن   ہے
اس   نئی    آگ     کا     اقوام    کہن    ایندھن   ہے
ملت     ختم      رسل     شعلہ     بہ     پیراہن    ہے
آج    بھی     ہو     جو     براہیم     کا    ایماں    پیدا
آگ     کر     سکتی     ہے     انداز    گلستاں    پیدا

 

دیکھ   کر    رنگ     چمن   ہو   نہ   پریشاں   مالی
کوکب   غنچہ   سے   شاخیں   ہیں   چمکنے   والی
خس   و    خاشاک   سے   ہوتا  ہے   گلستاں   خالی
گل    بر    انداز   ہے    خون     شہدا    کی    لالی
رنگ   گردوں   کا   ذرا   دیکھ   تو    عنابی    ہے
یہ   نکلتے    ہوئے   سورج   کی   افق   تابی   ہے

 

امتیں   گلشن    ہستی   میں   ثمر   چیدہ   بھی   ہیں
اور محروم ثمر  بھی   ہیں   خزاں  دیدہ   بھی   ہیں
سیکڑوں نخل  ہیں   کاہیدہ   بھی   بالیدہ   بھی   ہیں
سیکڑوں بطن چمن میں   ابھی   پوشیدہ   بھی   ہیں
نخل     اسلام       نمونہ       ہے    برومندی     کا
پھل ہے یہ سیکڑوں صدیوں  کی   چمن   بندی   کا

 

پاک    ہے    گرد   وطن   سے   سر   داماں   تیرا
تو وہ یوسف ہے کہ ہر   مصر   ہے   کنعاں   تیرا
قافلہ   ہو    نہ    سکے    گا    کبھی   ویراں   تیرا
غیر   یک   بانگ   درا   کچھ   نہیں   ساماں   تیرا
نخل   شمع   استی   و   در   شعلہ   دو   ریشۂ   تو
عاقبت     سوز      بود      سایۂ       اندیشۂ       تو

 

تو نہ مٹ  جائے  گا  ایران  کے  مٹ  جانے  سے
نشۂ    مے    کو     تعلق     نہیں    پیمانے    سے
ہے   عیاں    یورش    تاتار   کے   افسانے   سے
پاسباں  مل   گئے   کعبے   کو  صنم  خانے  سے
کشتئ   حق   کا    زمانے   میں   سہارا   تو   ہے
عصر نو  رات  ہے   دھندلا  سا   ستارا   تو   ہے

 

ہے   جو     ہنگامہ     بپا    یورش    بلغاری    کا
غافلوں   کے     لیے    پیغام    ہے    بیداری    کا
تو سمجھتا  ہے   یہ  ساماں  ہے   دل   آزاری   کا
امتحاں   ہے    ترے    ایثار    کا    خودداری   کا
کیوں  ہراساں   ہے   صہیل    فرس    اعدا   سے
نور  حق   بجھ   نہ   سکے   گا  نفس  اعدا   سے

 

چشم   اقوام  سے   مخفی    ہے    حقیقت    تیری
ہے  ابھی   محفل   ہستی   کو   ضرورت   تیری
زندہ رکھتی   ہے   زمانے   کو   حرارت   تیری
کوکب    قسمت    امکاں    ہے    خلافت    تیری
وقت فرصت  ہے   کہاں   کام   ابھی   باقی   ہے
نور    توحید     کا    اتمام     ابھی    باقی    ہے

 

مثل  بو   قید   ہے  غنچے  میں  پریشاں  ہو  جا
رخت    بر   دوش    ہوائے   چمنستاں   ہو   جا
ہے  تنک   مایہ  تو  ذرے  سے  بیاباں  ہو   جا
نغمۂ    موج    ہے    ہنگامۂ    طوفاں    ہو   جا
قوت عشق  سے  ہر  پست   کو   بالا   کر   دے
دہر  میں   اسم   محمد   سے   اجالا   کر    دے

 

ہو نہ  یہ   پھول  تو  بلبل  کا  ترنم   بھی   نہ   ہو
چمن  دہر   میں   کلیوں   کا   تبسم   بھی  نہ   ہو
یہ نہ ساقی ہو تو پھر مے بھی نہ ہو خم  بھی  نہ  ہو
بزم  توحید  بھی  دنیا  میں  نہ  ہو  تم   بھی  نہ  ہو
خیمہ  افلاک   کا   استادہ   اسی   نام   سے    ہے
نبض  ہستی   تپش   آمادہ    اسی   نام   سے   ہے

 

دشت  میں   دامن   کہسار   میں   میدان  میں  ہے
بحر میں موج  کی  آغوش  میں  طوفان  میں  ہے
چین  کے   شہر   مراقش   کے   بیابان   میں  ہے
اور  پوشیدہ    مسلمان    کے    ایمان    میں   ہے
چشم   اقوام    یہ    نظارہ     ابد     تک    دیکھے
رفعت    شان    رفعنا     لک     ذکرک    دیکھے

 

مردم   چشم    زمیں    یعنی    وہ     کالی     دنیا
وہ     تمہارے     شہدا      پالنے     والی     دنیا
گرمی     مہر     کی     پروردہ     ہلالی     دنیا
عشق   والے   جسے   کہتے  ہیں   بلالی     دنیا
تپش اندوز ہے اس نام  سے   پارے   کی   طرح
غوطہ زن نور میں ہے آنکھ  کے  تارے  کی  طرح

 

عقل  ہے   تیری  سپر   عشق   ہے   شمشیر   تری
مرے    درویش    خلافت    ہے    جہانگیر    تری
ما   سوا   اللہ   کے  لیے  آگ  ہے    تکبیر     تری
تو   مسلماں    ہو   تو   تقدیر    ہے    تدبیر    تری
کی محمد سے  وفا   تو  نے   تو  ہم   تیرے     ہیں
یہ  جہاں   چیز  ہے  کیا  لوح  و  قلم   تیرے    ہیں

تحت الفظ سنئیے

Read the Poetry in Roman Letters - شاعری کو رومن حروف میں پڑھیں
Jawab e Shikwa | Dil Se Jo Baat Nikalti Hai | Great Urdu Poetry

Jawab e Shikwa

Allama Iqbal ki Nazam Shikwa bhi Parhain

Dil Se Jo Baat Nikalti Hai Asar Rakhti Hai

Par Nahin Taqat-E-Parwaz Magar Rakhti Hai

Qudsi-Ul-Asl Hai Rifat Pe Nazar Rakhti Hai

Khak Se Uthti Hai Gardun Pe Guzar Rakhti Hai

Ishq Tha Fitnagar O Sarkash O Chaalak Mera

Aasman Chir Gaya Nala-E-Bebak Mera

Jawab e Shikwa

Pir-E-Gardun Ne Kaha Sun Ke Kahin Hai Koi

Bole Sayyare Sar-E-Arsh-E-Barin Hai Koi

Chand Kahta Tha Nahin Ahl-E-Zamin Hai Koi

Kahkashan Kahti Thi Poshida Yahin Hai Koi

Kuchh Jo Samjha Mere Shikwe Ko To Rizwan Samjha

Mujh Ko Jannat Se Nikala Hua Insan Samjha

Jawab e Shikwa

Thi Farishton Ko Bhi Hairat Ki Ye Aawaz Hai Kya

Arsh Walon Pe Bhi Khulta Nahin Ye Raaz Hai Kya

Ta-Sar-E-Arsh Bhi Insan Ki Tag-O-Taz Hai Kya

Aa Gai Khak Ki Chutki Ko Bhi Parwaz Hai Kya

Ghafil Aadab Se Sukkan-E-Zamin Kaise Hain

Shokh O Gustakh Ye Pasti Ke Makin Kaise Hain

Jawab e Shikwa

Is Qadar Shokh Ki Allah Se Bhi Barham Hai

Tha Jo Masjud-E-Malaik Ye Wahi Aadam Hai

Aalim-E-Kaif Hai Dana-E-Rumuz-E-Kam Hai

Han Magar Ijz Ke Asrar Se Na-Mahram Hai

Naz Hai Taqat-E-Guftar Pe Insanon Ko

Baat Karne Ka Saliqa Nahin Na-Danon Ko

Jawab e Shikwa

Aai Aawaz Gham-Angez Hai Afsana Tera

Ashk-E-Betab Se Labrez Hai Paimana Tera

Aasman-Gir Hua Nara-E-Mastana Tera

Kis Qadar Shokh-Zaban Hai Dil-E-Diwana Tera

Shukr Shikwe Ko Kiya Husn-E-Ada Se Tu Ne

Ham-Sukhan Kar Diya Bandon Ko Khuda Se Tu Ne

Jawab e Shikwa

Hum To Mail-Ba-Karam Hain Koi Sail Hi Nahin

Rah Dikhlaen Kise Rah-Raw-E-Manzil Hi Nahin

Tarbiyat Aam To Hai Jauhar-E-Qabil Hi Nahin

Jis Se Tamir Ho Aadam Ki Ye Wo Gil Hi Nahin

Koi Qabil Ho To Hum Shan-E-Kai Dete Hain

Dhundne Walon Ko Duniya Bhi Nai Dete Hain

Jawab e Shikwa

Hath Be-Zor Hain Ilhad Se Dil Khugar Hain

Ummati Bais-E-Ruswai-E-Paighambar Hain

But-Shikan Uth Gae Baqi Jo Rahe But-Gar Hain

Tha Brahim Pidar Aur Pisar Aazar Hain

Baada-Asham Nae Baada Naya Khum Bhi Nae

Haram-E-Kaba Naya But Bhi Nae Tum Bhi Nae

Jawab e Shikwa

Wo Bhi Din The Ki Yahi Maya-E-Ranai Tha

Nazish-E-Mausam-E-Gul Lala-E-Sahrai Tha

Jo Musalman Tha Allah Ka Saudai Tha

Kabhi Mahbub Tumhaara Yahi Harjai Tha

Kisi Yakjai Se Ab Ahd-E-Ghulami Kar Lo

Millat-E-Ahmad-E-Mursil Ko Maqami Kar Lo

Jawab e Shikwa

Kis Qadar Tum Pe Giran Subh Ki Bedari Hai

Hum Se Kab Pyar Hai Han Nind Tumhein Pyari Hai

Tab-E-Azad Pe Qaid-E-Ramazan Bhaari Hai

Tumhin Kah Do Yahi Aain-E-Wafadari Hai

Qaum Mazhab Se Hai Mazhab Jo Nahin Tum Bhi Nahin

Jazb-E-Baham Jo Nahin Mahfil-E-Anjum Bhi Nahin

Jawab e Shikwa

Jin Ko Aata Nahin Duniya Mein Koi Fan Tum Ho

Nahin Jis Qaum Ko Parwa-E-Nasheman Tum Ho

Bijliyan Jis Mein Hon Aasuda Wo Khirman Tum Ho

Bech Khate Hain Jo Aslaf Ke Madfan Tum Ho

Ho Niko Nam Jo Qabron Ki Tijarat Kar Ke

Kya Na Bechoge Jo Mil Jaen Sanam Patthar Ke

Jawab e Shikwa

Safha-E-Dahr Se Baatil Ko Mitaya Kis Ne

Nau-E-Insan Ko Ghulami Se Chhudaya Kis Ne

Mere Kabe Ko Jabinon Se Basaya Kis Ne

Mere Quran Ko Sinon Se Lagaya Kis Ne

The To Aaba Wo Tumhaare Hi Magar Tum Kya Ho

Hath Par Hath Dhare Muntazir-E-Farda Ho

Jawab e Shikwa

Kya Kaha Bahr-E-Musalman Hai Faqat Wada-E-Hur

Shikwa Beja Bhi Kare Koi To Lazim Hai Shuur

Adl Hai Fatir-E-Hasti Ka Azal Se Dastur

Muslim Aain Hua Kafir To Mile Hur O Qusur

Tum Mein Huron Ka Koi Chahne Wala Hi Nahin

Jalwa-E-Tur To Maujud Hai Musa Hi Nahin

 

Manfat Ek Hai Is Qaum Ka Nuqsan Bhi Ek

Ek Hi Sab Ka Nabi Din Bhi Iman Bhi Ek

Haram-E-Pak Bhi Allah Bhi Quran Bhi Ek

Kuchh Badi Baat Thi Hote Jo Musalman Bhi Ek

Firqa-Bandi Hai Kahin Aur Kahin Zaten Hain

Kya Zamane Mein Panapne Ki Yahi Baaten Hain

Jawab e Shikwa

Kaun Hai Tarik-E-Ain-E-Rasul-E-Mukhtar

Maslahat Waqt Ki Hai Kis Ke Amal Ka Mear

Kis Ki Aankhon Mein Samaya Hai Shiar-E-Aghyar

Ho Gai Kis Ki Nigah Tarz-E-Salaf Se Be-Zar

Qalb Mein Soz Nahin Ruh Mein Ehsas Nahin

Kuchh Bhi Paigham-E-Mohammad Ka Tumhein Pas Nahin

Jawab e Shikwa

Ja Ke Hote Hain Masajid Mein Saf-Ara To Gharib

Zahmat-E-Roza Jo Karte Hain Gawara To Gharib

Nam Leta Hai Agar Koi Hamara To Gharib

Parda Rakhta Hai Agar Koi Tumhaara To Gharib

Umara Nashsha-E-Daulat Mein Hain Ghafil Hum Se

Zinda Hai Millat-E-Baiza Ghoraba Ke Dam Se

Jawab e Shikwa

Waiz-E-Qaum Ki Wo Pukhta-Khayali Na Rahi

Barq-E-Tabi Na Rahi Shola-Maqali Na Rahi

Rah Gai Rasm-E-Azan Ruh-E-Bilali Na Rahi

Falsafa Rah Gaya Talqin-E-Ghazali Na Rahi

Masjiden Marsiyan-Khwan Hain Ki Namazi Na Rahe

Yani Wo Sahib-E-Ausaf-E-Hijazi Na Rahe

Jawab e Shikwa

Shor Hai Ho Gae Duniya Se Musalman Nabud

Hum Ye Kahte Hain Ki The Bhi Kahin Muslim Maujud

Waza Mein Tum Ho Nasara To Tamaddun Mein Hunud

Ye Musalman Hain Jinhen Dekh Ke Sharmaen Yahud

Yun To Sayyad Bhi Ho Mirza Bhi Ho Afghan Bhi Ho

Tum Sabhi Kuchh Ho Batao To Musalman Bhi Ho

Jawab e Shikwa

Dam-E-Taqrir Thi Muslim Ki Sadaqat Bebak

Adl Us Ka Tha Qawi Laus-E-Maraat Se Pak

Shajar-E-Fitrat-E-Muslim Tha Haya Se Namnak

Tha Shujaat Mein Wo Ek Hasti-E-Fauq-Ul-Idrak

Khud-Gudazi Nam-E-Kaifiyat-E-Sahba-Yash Bud

Khali-Az-Khesh Shudan Surat-E-Mina-Yash Bud

Jawab e Shikwa~allama iqbal poetry

Har Musalman Rag-E-Baatil Ke Liye Nashtar Tha

Us Ke Aaina-E-Hasti Mein Amal Jauhar Tha

Jo Bharosa Tha Use Quwwat-E-Bazu Par Tha

Hai Tumhein Maut Ka Dar Us Ko Khuda Ka Dar Tha

Bap Ka Ilm Na Bete Ko Agar Azbar Ho

Phir Pisar Qabil-E-Miras-E-Pidar Kyunkar Ho

Jawab e Shikwa

Har Koi Mast-E-Mai-E-Zauq-E-Tan-Asani Hai

Tum Musalman Ho Ye Andaz-E-Musalmani Hai

Haidari Faqr Hai Ne Daulat-E-Usmani Hai

Tum Ko Aslaf Se Kya Nisbat-E-Ruhani Hai

Wo Zamane Mein Muazziz The Musalman Ho Kar

Aur Tum Khwar Hue Tarik-E-Quran Ho Kar

Jawab e Shikwa

Tum Ho Aapas Mein Ghazabnak Wo Aapas Mein Rahim

Tum Khata-Kar O Khata-Bin Wo Khata-Posh O Karim

Chahte Sab Hain Ki Hon Auj-E-Surayya Pe Muqim

Pahle Waisa Koi Paida To Kare Qalb-E-Salim

Takht-E-Faghfur Bhi Un Ka Tha Sarir-E-Kae Bhi

Yun Hi Baaten Hain Ki Tum Mein Wo Hamiyat Hai Bhi

Jawab e Shikwa

Khud-Kushi Shewa Tumhaara Wo Ghayur O Khuddar

Tum Ukhuwwat Se Gurezan Wo Ukhuwwat Pe Nisar

Tum Ho Guftar Sarapa Wo Sarapa Kirdar

Tum Taraste Ho Kali Ko Wo Gulistan Ba-Kanar

Ab Talak Yaad Hai Qaumon Ko Hikayat Un Ki

Naqsh Hai Safha-E-Hasti Pe Sadaqat Un Ki

Jawab e Shikwa

Misl-E-Anjum Ufuq-E-Qaum Pe Raushan Bhi Hue

But-E-Hindi Ki Mohabbat Mein Birhman Bhi Hue

Shauq-E-Parwaz Mein Mahjur-E-Nasheman Bhi Hue

Be-Amal The Hi Jawan Din Se Bad-Zan Bhi Hue

In Ko Tahzib Ne Har Band Se Aazad Kiya

La Ke Kabe Se Sanam-Khane Mein Aabaad Kiya

Jawab e Shikwa

Qais Zahmat-Kash-E-Tanhai-E-Sahra Na Rahe

Shahr Ki Khae Hawa Baadiya-Paima Na Rahe

Wo To Diwana Hai Basti Mein Rahe Ya Na Rahe

Ye Zaruri Hai Hijab-E-Rukh-E-Laila Na Rahe

Gila-E-Zaur Na Ho Shikwa-E-Bedad Na Ho

Ishq Aazad Hai Kyun Husn Bhi Aazad Na Ho

Jawab e Shikwa

Ahd-E-Nau Barq Hai Aatish-Zan-E-Har-Khirman Hai

Aiman Is Se Koi Sahra Na Koi Gulshan Hai

Is Nai Aag Ka Aqwam-E-Kuhan Indhan Hai

Millat-E-Khatm-E-Rusul Shola-Ba-Pairahan Hai

Aaj Bhi Ho Jo Brahim Ka Iman Paida

Aag Kar Sakti Hai Andaz-E-Gulistan Paida

Jawab e Shikwa

Dekh Kar Rang-E-Chaman Ho Na Pareshan Mali

Kaukab-E-Ghuncha Se Shakhen Hain Chamakne Wali

Khas O Khashak Se Hota Hai Gulistan Khali

Ghul-Bar-Andaz Hai Khun-E-Shohda Ki Lali

Rang Gardun Ka Zara Dekh To Unnabi Hai

Ye Nikalte Hue Suraj Ki Ufuq-Tabi Hai

Jawab e Shikwa

Ummaten Gulshan-E-Hasti Mein Samar-Chida Bhi Hain

Aur Mahrum-E-Samar Bhi Hain Khizan-Dida Bhi Hain

Saikdon Nakhl Hain Kahida Bhi Baalida Bhi Hain

Saikdon Batn-E-Chaman Mein Abhi Poshida Bhi Hain

Nakhl-E-Islam Namuna Hai Birau-Mandi Ka

Phal Hai Ye Saikdon Sadiyon Ki Chaman-Bandi Ka

Jawab e Shikwa

Pak Hai Gard-E-Watan Se Sar-E-Daman Tera

Tu Wo Yusuf Hai Ki Har Misr Hai Kanan Tera

Qafila Ho Na Sakega Kabhi Viran Tera

Ghair Yak-Bang-E-Dara Kuchh Nahin Saman Tera

Nakhl-E-Shama Asti O Dar Shola Do-Resha-E-Tu

Aaqibat-Soz Bawad Saya-E-Andesha-E-Tu

Jawab e Shikwa

Tu Na Mit Jaega Iran Ke Mit Jaane Se

Nashsha-E-Mai Ko Talluq Nahin Paimane Se

Hai Ayan Yurish-E-Tatar Ke Afsane Se

Pasban Mil Gae Kabe Ko Sanam-Khane Se

Kashti-E-Haq Ka Zamane Mein Sahaara Tu Hai

Asr-E-Nau-Raat Hai Dhundla Sa Sitara Tu Hai

Jawab e Shikwa

Hai Jo Hangama Bapa Yurish-E-Bulghaari Ka

Ghafilon Ke Liye Paigham Hai Bedari Ka

Tu Samajhta Hai Ye Saman Hai Dil-Azari Ka

Imtihan Hai Tere Isar Ka Khuddari Ka

Kyun Hirasan Hai Sahil-E-Faras-E-Ada Se

Nur-E-Haq Bujh Na Sakega Nafas-E-Ada Se

Jawab e Shikwa

Chashm-E-Aqwam Se Makhfi Hai Haqiqat Teri

Hai Abhi Mahfil-E-Hasti Ko Zarurat Teri

Zinda Rakhti Hai Zamane Ko Hararat Teri

Kaukab-E-Qismat-E-Imkan Hai Khilafat Teri

Waqt-E-Fursat Hai Kahan Kaam Abhi Baqi Hai

Nur-E-Tauhid Ka Itmam Abhi Baqi Hai

Jawab e Shikwa

Misl-E-Bu Qaid Hai Ghunche Mein Pareshan Ho Ja

Rakht-Bar-Dosh Hawa-E-Chamanistan Ho Ja

Hai Tunak-Maya Tu Zarre Se Bayaban Ho Ja

Naghma-E-Mauj Hai Hangama-E-Tufan Ho Ja

Quwwat-E-Ishq Se Har Past Ko Baala Kar De

Dahr Mein Ism-E-Mohammad Se Ujala Kar De

Jawab e Shikwa

Ho Na Ye Phul To Bulbul Ka Tarannum Bhi Na Ho

Chaman-E-Dahr Mein Kaliyon Ka Tabassum Bhi Na Ho

Ye Na Saqi Ho To Phir Mai Bhi Na Ho Khum Bhi Na Ho

Bazm-E-Tauhid Bhi Duniya Mein Na Ho Tum Bhi Na Ho

Khema-E-Aflak Ka Istada Isi Nam Se Hai

Nabz-E-Hasti Tapish-Amada Isi Nam Se Hai

Jawab e Shikwa

Dasht Mein Daman-E-Kohsar Mein Maidan Mein Hai

Bahr Mein Mauj Ki Aaghosh Mein Tufan Mein Hai

Chin Ke Shahr Maraqash Ke Bayaban Mein Hai

Aur Poshida Musalman Ke Iman Mein Hai

Chashm-E-Aqwam Ye Nazzara Abad Tak Dekhe

Rifat-E-Shan-E-Rafana-Laka-Zikrak Dekhe

Jawab e Shikwa

Mardum-E-Chashm-E-Zamin Yani Wo Kali Duniya

Wo Tumhaare Shohda Palne Wali Duniya

Garmi-E-Mehr Ki Parwarda Hilali Duniya

Ishq Wale Jise Kahte Hain Bilali Duniya

Tapish-Andoz Hai Is Nam Se Pare Ki Tarah

Ghota-Zan Nur Mein Hai Aankh Ke Tare Ki Tarah

Jawab e Shikwa

Aql Hai Teri Sipar Ishq Hai Shamshir Teri

Mere Darwesh Khilafat Hai Jahangir Teri

Ma-Siwa-Allah Ke Liye Aag Hai Takbir Teri

Tu Musalman Ho To Taqdir Hai Tadbir Teri

Ki Mohammad Se Wafa Tu Ne To Hum Tere Hain

Ye Jahan Chiz Hai Kya Lauh-O-Qalam Tere Hain

 

Read Ahmad Faraz 

Suna Hai Log Usay Aankh Bhar K Dekhte Hain

Saghar Siddiqui – Aik Wada hai Kisi Ka

یہ انتخاب بھی آپ کو ضرور پسند آئیگا۔

شاعر کا مختصر تعارف

علامہ اقبال

علامہ اقبال کا اصل نام محمد اقبال تھا آپ سن1877 کو سیالکوٹ میں پیدا ہوئے تبAllama Iqbal سیالکوٹ متحدہ ہندوستان کا شہر تھا جو اب پاکستان کے صوبے پنجاب میں واقع ہے۔ آپکی وفات سن 1938 میں ہوئی۔ آپ کی شخصیت کئی حوالوں سے مشہور ہے لیکن یہاں بطور شاعر انکا تعارف پیش کیا جارہا ہے۔ علامہ اقبال کی زندگی، فلسفہ، شاعری اور پیشہ ورانہ زندگی کے بارے میں معلومات حاصل کرنے کے لئے انکی سوانح حیات کا مطالعہ فرمائیں۔

اقبال بظاہر ایک شاعر نظر آتے ہیں لیکن شاعری دراصل انکے خیالات اور جذبات کے اظہار کا ذریعہ تھی۔ لفظوں کا انتخاب، اصطلاحوں اوراستعاروں کا جو استعمال اقبال نے اردو شاعری میں متعارف کروایا بلاشبہ وہ اقبال کو دیگر شعراء سے ممتاز کرتا ہے۔ اقبال ایک عہد ساز شخصیت کے مالک تھے انکی شاعری انکا فلسفہ اور انکا تکلم انہیں اپنے ہم عصروں میں ممتاز کرتا ہے۔ انکی شاعری سے یہ ظاہر ہوتا ہے کہ انہوں نے مشرق و مغرب کے سیاسی، تہذیبی، معاشرتی اور روحانی حالات کا گہرا مشاہدہ کیا ہے۔ مقبوضہ ہندوستان کی زبوں حالی اور مشرقی اقدار کا تنزل انہیں ہمیشہ مضطرب رکھتا تھا، اور آپ اسکے اسباب سے بھی واقف تھے اسی لئے آپ نے اپنی شاعری کوپستی میں پڑے مسلمانوں کو سدھارنے اور ترقی کی راہ پر ڈالنے کا ذریعہ بنایا۔ اقبال کے کلام شکوہ اور جوابِ شکوہ کو پڑھ کر آپ یقیناً اقبال کے فلسفہ اور اسکی گہرائی کا اندازہ لگا سکتے ہیں۔

شاعری میں اقبال نے بنیادی طور پرعشقِ حقیقی اور فلسفہ خودی کو موضوع بنایا ہے۔ اقبال کا عشق عمومی سطح کا نہیں نا ہی وہ دیگر شعراء کی طرح محبوب سے عشق جتاتےاور ناز اٹھاتے ہیں۔ انکی شاعری ایک طرف امت محمدی کو جگانے کا ذریعہ بنی جس میں تصوف کا رنگ غالب ہے۔ تو دوسری طرف انہوں نے بچوں کی تربیت پر بھی خاص توجہ دی جو قوم کا مستقبل ہوتے ہیں۔ اقبال کی نظم “لب پہ آتی ہے دعا بن کے تمنّا میری” اسکا بہترین اظہار ہے اور ہند و پاک میں بچوں کی مقبول ترین دعا کے طورپر جانی جاتی ہے۔ اس نظم کوبلا مبالغہ لاکھوں بلکہ کروڑوں مرتبہ پڑھا جاچکا ہے۔ اقبال نے نوجوانوں کو خودی کے فلسفہ کی جانب راغب کیا اور اپنے عارفانہ کلام کے ذریعے نوجوانوں میں حجازی اور جہادی روح بیدار کی۔اقبال علم کے ساتھ عمل کے قائل تھے اور انکی ساری زندگی مسلسل جدودجہد سے عبارت رہی۔

علامہ محمد اقبال کی شاعری کا ایک اور پہلوعشقِ محمدی صلی اللہ علیہ وسلم بھی ہے جو دراصل انکے عارفانہ کلام کا جزوِ خاص کہا جاسکتا ہے۔ اقبال نے عشقِ رسول کی شمع کو مسلمانوں کے دلوں میں روشن کیا اور انہیں سکھلایا کہ ہمارے دین کی اساس کیا ہے۔

برِّصغیر پاک و ہند میں اقبال کو اردو شاعری کے حوالے سے جانا جاتا ہے لیکن اقبال کی شاعری کے ایک بڑا حصہ فارسی زبان پر مشتمل ہے اور دنیا بھر میں بالخصوص افغانستان، ایران اور ملحقہ خطوں میں اقبال کی فارسی شاعری کو قدر کی نگاہ سے دیکھا جاتا ہے۔ اسکے علاوہ اقبال کو یہ اعزاز بھی حاصل ہے کہ مغرب میں بھی انکی شاعری پر تحقیق کی گئی ہے اور اقبال کے افکار کو فلسفہ کا درجہ حاصل ہے۔

 

Poet Allama Muhammad Iqbal

Allama Iqbal’s original name was Muhammad Iqbal. He was born in Sialkot in 1877. Sialkot was a city in United India, which is now located in the Punjab province of Pakistan. He died in 1938. His personality is known in many contexts but here he is being introduced as a poet. Read his biography to get information about Allama Iqbal’s life, philosophy, poetry, and professional life.

Iqbal appears to be a poet, but poetry was actually a means of expressing his thoughts and feelings. The choice of words, the use of terms and metaphors introduced by Iqbal in Urdu poetry undoubtedly distinguishes Iqbal from other poets. Iqbal was the owner of an epoch-making personality, his poetry, his philosophy, and his eloquence distinguished him among his contemporaries. His poetry shows that he has deeply observed the political, cultural, social, and spiritual conditions of the East and West. He was always troubled by the poor state of occupied India and the decline of Eastern values, and he was also aware of its causes, that is why he made his poetry a means of reforming the downtrodden Muslims and putting them on the path of development. By reading Iqbal’s Kalam Shukwah and Jawab-e-Shukoh, you can surely understand Iqbal’s philosophy and its depth.

In poetry, Iqbal has mainly made true love and philosophy of self as the subject. Iqbal’s love is not of a general level, nor does he like other poets to express love to the beloved. On the one hand, his poetry became a means of awakening the Muhammadan Ummah, in which the color of Sufism is dominant. On the other hand, he also paid special attention to the education of children who are the future of the nation. Iqbal’s poem “Lib Pe Aati Hai Dua Bin Ke Tamanna Meri” is the best expression of this and is known as the most popular children’s prayer in India and Pakistan. This poem has been read millions of times without exaggeration. Iqbal attracted the youth towards the philosophy of self-realization and awakened the Hijazi and Jihadi spirit in the youth through his mystic speech.

Another aspect of Allama Muhammad Iqbal’s poetry is the love of Muhammad (peace be upon him), which can actually be said to be a special part of his mystic speech. Iqbal lit the candle of Ishq-i Rasool in the hearts of Muslims and taught them what is the basis of our religion.

In the Indian and Pakistani subcontinents, Iqbal is known for his Urdu poetry, but a large part of Iqbal’s poetry is in the Persian language, and Iqbal’s Persian poetry is valued around the world, especially in Afghanistan, Iran and adjacent regions. goes Apart from this, Iqbal also has the honor that his poetry has been researched in the West and Iqbal’s thoughts have the status of philosophy.

Share
Share